Friday, January 14, 2011

PHOBIA!!!!Lari!!!!!

aku baca kat niexter surat khabar NSTimes pasal phobia..hahaha!lucu sgt2 pasal phobia org2 tkenal. for example-
ALFRED HITCHCOCK,fobia ngan telur..yup!ini bukan satu gurauan yerp!ini betul2 kejadian oww. fobia ni digelar Ovaphobia(dlm bhsa omputeh)dia ckp rupa telur ni buruk...manakala aku pulak suka makan telur tp x ble mkn byk sgt nanti dpt kolestrol tinggi baru la mau kasi besar pintu rumah..pastu mau p hospital mesti pakai helikopter..mau ka?aku mau jugak naik heli tp x mau la skrg acrophobia gayat...brrr.. 

ok!!next!NATALIE WOOD,pulak takut air!!TAKUT AIR?!!! yg first timer dengar mesti fikir camna la dia mau mandi kan?tp ada yg sstgh ah biasalah tu pernah ada kejadian yg mmbuatkan dia trauma kot..well yes mmg ada,dia pernah lemas.In the other hand my friend have the same phobia as natalie tp bkn sbb kjadian lemas ka apa..tp sbb dia takut ada jerung akan serang dia klu dia cuci muka atau pun dlm air...pelik kan?tp mmg betul.her comment is 'rupa jerung sgt mnakutkan '

tp semua phobia ada sbb dan ada details dia..

oh ya!aku punya fobia lg kan?well aku fobia ngan tmpt sempit iaitu claustrophobia.tp x lah teruk sgt.first time aku kena pun masa tu aku x dpt mngeliat slps bangun tido dlm kreta avanza yg dipenuhi beg besar2(masa cuti kat semenanjung dulu) dan satu lagi aku ada trauma ngan cicak..x payah la aku crita mmanjang.crita pasal knapa aku takut sgt ngan cicak ada aku post dulu.hehehe teruk tu x la brapa tp klu tgk lama2 ble fikir bukan2 lg..i even avoid celah2 pintu sbb takut ada cicak yg brani mati lalu2 kat jalan aku..

No comments:

Post a Comment