Saturday, December 10, 2011

talking about mushy thing-LOVE

i dont get a lot of viewers at my blog,so i frankly i can just speak freely as i want to. Kenapala remaja skrg ni suka sangat b-couple?dgr perkataan pun,aku ble muntah.it's not that i feel jelous.oooo..jauh panggang dari api. hei dengar sini ye,klu korang mau b-couple pun jgn la post2 status korang pasal b-couple!sudah la buat MAKSIAT!nak bawa2 org pula! jangan nak tanya kita kenapa x tegur sendiri dia buat maksiat.

ei,helloo..
macamla dorg x tau b-couple tu berdosa.tp tulah remaja2 ni mau gak b-couple ni.nafsu yang memerintah,ikut je la.maaf la kalau LeoZahra tegur dengan kasar atau x seberapa nak mesra.tapi,its devastating to see my friends are crazy about love and b-coupling ni. it's crazy how b-coupling works.

why on earth u date someone when u dont even like that person?hey bayangkan orang tu x sebarapa nak lawa,tp dia caring,manja,sopan santun korg nak tak?obviously,it depend on looks.
wait,i'm not done yet! aku perhatikan salah satu faktor korang b-couple sebab couple korang akan layan korang dengan baik.korang rasa its love!sebenarnya itu salah!aku pernah jugak mcm tu-byk kali actually...
tp sekarang aku pertahankan hati,jiwa,perasaan,iman,taqwa,minda etc. utk survive ayat2 manis dari golongan2 adam! kenapa?aku pernah buat eksperimen yg x disengajakan oleh aku sendiri.

aku adalah eksperimen itu!adik kawan aku pernah ucapkan kata2 manis tu kat aku-dlm FB(masa tu aku x kenal pun dia adikkawan aku) hahha~ aku tepis je serangan gatal adik dia.aku sangat terkejut sangat apabila kakak dia bagitau aku,banyak perempuan yang tertipu ngan kata2 manis adik dia.hahaha~ serangan gatal dia tu x la sekuat mana pun,aku x impress walau sikit pun!Yang aku pelik bin ajaib ni..kenapa senang ja dorg tertipu dengan ayat2 gatal dari orang yg x dikenali?aku x sangka memang ada juga perempuan yang desperate giler nak di belai oleh lelaki tanpa ada kewarasan otak utk berfikir!

aku geram sangat!ko tu perempuan!jaga diri baik2 Allah itu Maha Berkuasa!Maha Mengetahui! jangan la nak rosakkan diri tu sayang oi!sabar la sikit,kita masih muda..buat apa mau rush to look for love!oi umur baru belasan tahun tp x sabar mau bercinta! x payah la..kita fokus on mencari ilmu dulu.. kita x tau bila kita akan mati,ilmu bole menylamatkan kita dari azab neraka yang sungguh dahsyat.

janganla mencari unless kamu sudah bersedia kahwin!kahwin ni bukan stakat tinggal sama..ada banyak lagi yang perlu dipenuhi supaya kita benar2 bersedia memikul tanggungjawab yang berat ni!kita perlu mencontohi idola umat Islam ,ya Rasulullah S.A.W.!

niat aku x buruk,aku bniat meluahkan apa yang aku rasa..kerana, sesungguhnya x ramai yang berpendapat sperti aku..dan semoga hamba Allah yang membaca ini mendapat manfaat daripada luahan hati aku ni..hahahhaha~ ^____^ ' seriousla pula intonasi aku ni..gila2 la aku malam ni..

1 comment:

  1. haha, I'm glad I read this, u go girl! Me 2, ak pn geli lw ckp sal b'couple, bru ja mw update status psl org Jiwang2 dkt fb.hehe

    ReplyDelete